KARKÓWKA W SOSIE WŁASNYM

300 g karkówki
50 g cebuli
0,5 l + 0,5 l + 0,1 l wody
2 płaskie łyżki stołowe mąki
smalec do smażenia
2 kostki mięsne np. Winiary
przyprawy do smaku

Karkówkę pokroiłam w plastry i obsmażyłam na dobrze rozgrzanym smalcu po 2 minuty z każdej strony na patelni ustawionej na średnim palniku kuchenki gazowej, następnie przełożyłam do garnka. 

Cebulę pokroiłam w kostkę i przez 5 minut smażyłam na tłuszczu pozostałym po obsmażaniu karkówki. Przełożyłam ją do garnka z mięsem, a na patelnię wlałam 0,5l wody, wymieszałam z tłuszczem, wlałam do garnka i dusiłam wszystko pod przykryciem na najmniejszym palniku kuchenki gazowej. 

Gdy woda zgotowała się dodałam kostki mięsne. Po ich całkowitym rozpuszczeniu uzupełniłam wygotowaną wodę i dodałam rozprowadzoną w 0,1 l wody mąką i dusiłam pod przykryciem do miękkości mięsa. 

W zależności od upodobań smakowych sos można doprawić, o ile przyprawy zawarte w kostce mięsnej są za słabe.

Smacznego!