PULPECIKOWA


300 g mielonego mięsa drobiowego
1 jajko
2 łyżki stołowe bułki tartej
sól do smaku
mąka ziemniaczana
2 litry wody
200 g marchwi 
100 g pietruszki
100 g selera
500 g ziemniaków
100 ml mleka 0,5%
2 płaskie łyżki stołowe mąki
1 płaska łyżeczka soli  

Mielone mięso drobiowe wymieszałam z jajkiem i bułką tartą, lekko posoliłam i przy pomocy łyżki stołowej formowałam małe pulpeciki, które następnie obtaczałam w mące ziemniaczanej. Pulpeciki zalałam 2 litrami zimnej wody i zagotowałam pod przykryciem.

Marchew, pietruszkę, seler i ziemniaki obrałam, pokroiłam i wrzuciłam do gotujących się pulpetów. Gdy warzywa były miękkie, zaprawiłam zupę mąką rozprowadzoną w mleku i ponownie zagotowałam. 

Gdy zupa nieco przestygła wyjęłam z niej pulpeciki, a warzywa zmiksowałam blenderem. 

Podałam, w zależności od upodobań, z ryżem lub kaszą (pół torebki na porcję) i oczywiście pulpecikami.

Zupę tę można wzbogacić również innymi warzywami, czy na przykład zaprawić przecierem pomidorowym.

Smacznego!