KOTLETY MIELONE Z MARCHWIĄ, PIECZARKAMI I RYŻEM

500 g mięsa mielonego z łopatki
200 g marchwi
200 g pieczarek
100 g ryżu białego
100 g cebuli
1 jajo
125 ml letniej wody
1 opakowanie Winiary Pomysł na... Kotlety mielone
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego
olej do smażenia
Pomysł na... Kotlety mielone rozprowadziłam w 125 ml letniej wody i odstawiłam na 3 minuty. Ryż zalałam wrzątkiem i odstawiłam na 10 minut, po czym odsączyłam.
Warzywa obrałam i opłukałam, cebulę sparzyłam wrzątkiem i posiekałam, a marchew i pieczarki starłam na tarce o dużych oczkach.
Wszystko wymieszałam z mięsem mielonym, do którego dodałam jajko, i po łyżeczce pieprzu i soli. Uformowałam 16 małych kotlecików, obtoczyłam je w bułce tartej i smażyłam dwa razy po 4 minuty z każdej strony na patelni ustawionej na najmniejszym palniku kuchenki gazowej.
Smacznego!