KOTLETY MIELONE I JEŻYKI Z RYŻEM I MARCHEWKĄ

500 g mięsa mielonego z szynki
125 ml letniej wody
100 g cebuli
1 jajo
1 opakowanie Winiary Pomysł na… Kotlety mielone
olej do smażenia
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego

Pomysł na… Kotlety mielone rozprowadziłam w 125 ml letniej wody i odstawiłam na 3 minuty, po czym wymieszałam z mięsem mielonym, do którego dodałam jajko i pokrojoną w drobną kostkę cebulę oraz sól i pieprz. Tak przygotowane mięso podzieliłam na dwie części – z jednej z nich zrobiłam cztery tradycyjne kotlety mielone w panierce z bułki tartej, które smażyłam po 4 minuty na małym ogniu.


Jeżyki z ryżem i marchewką
100 g marchwi
50 g ryżu białego
400 ml wody
50 ml jogurtu naturalnego
1 opakowanie Winiary Pomysł na… Jeżyki z ryżem i marchewką


Do drugiej części mięsa dodałam marchewkę startą na tarce z dużymi oczkami i 50 g ryżu moczonego przez 10 minut we wrzątku. Uformowałam cztery pulpety i obsmażałam je na małym ogniu po 2 minuty z każdej strony. Pomysł na… połączyłam z 50 ml jogurtu naturalnego i 400 ml wody, zalałam nim jeżyki i gotowałam pod przykryciem przez 40 minut na małym ogniu.
Zarówno kotlety, jak i jeżyki podałam z ziemniakami i surówką z pora, ogórka, jabłka i czerwonej papryki.

Smacznego!

Brak komentarzy: