TRADYCYJNA SAŁATKA JARZYNOWA

300 g marchwi
100 g pietruszki
300 g selera
300 g ogórków konserwowych
100 g cebuli
100 g ziemniaków
1 jabłko
2 jaja
1 puszka groszku konserwowego
1 ząbek czosnku
250 g majonezu
sok z cytryny
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego

Marchew, pietruszkę, seler i ziemniaki ugotowałam w łupinach, po wystygnięciu obrałam i pokroiłam w równą kostkę i wymieszałam. Dodałam pokrojone w kostkę ogórki, cebulę (najpierw sparzyłam ją wrzątkiem dla złagodzenia smaku), jabłko i jajka oraz odsączony groszek z puszki. Majonez połączyłam z przeciśniętym przez praskę czosnkiem oraz sokiem z cytryny i wymieszałam z pozostałymi składnikami sałatki, a następnie doprawiłam wszystko solą i pieprzem. Na noc odstawiłam sałatkę w chłodne miejsce, aby składniki się „przegryzły”.

Smacznego!

Brak komentarzy: