ZIELONA SAŁATKA

Inspired by Palce lizać

500 g ziemniaków
1 brokuł
1 zielona papryka (250 g)
1 puszka groszku konserwowego
200 g ogórków konserwowych
100g cebuli

Sos:
6 łyżek stołowych (60 g) oliwy z oliwek
4 łyżki stołowe (80 g) musztardy
sól
pieprz czarny mielony


Groszek przesypałam na sitko, żeby odsączyć go z zalewy.

Ziemniaki ugotowałam w łupinach. Gdy przestygły, obrałam je i pokroiłam w kostkę.

Brokuł opłukałam i podzieliłam na różyczki, które następnie wrzuciłam do osolonego wrzątku i gotowałam w nim przez 10 minut.

Paprykę sparzyłam wrzątkiem i pokroiłam w kostkę. Cebulę obrałam i drobno posiekałam. Tak przygotowane warzywa wymieszałam, doprawiając lekko solą i pieprzem.

Oliwa i musztarda powinny być w temperaturze pokojowej. Należy je delikatnie połączyć ze sobą, ale nie miksować, polać warzywa i jeszcze raz wszystko wymieszać.

Smacznego!