GALARETA DROBIOWA

2 litry wody
2 piersi z kurczaka
2 udka z kurczaka
200 g marchwi
100 g pietruszki
100 g selera
4 ziarenka czarnego pieprzu
2 ziarenka ziela angielskiego
1 liść laurowy
sól
1 opakowanie żelatyny, np. Gellwe 

Mięso opłukałam i wraz z przyprawami wrzuciłam do zimnej wody. Gdy zagotowało się zebrałam szumy i wrzuciłam obrane i opłukane warzywa i gotowałam wszystko pod przykryciem na małym ogniu do momentu, w którym mięso z udek zaczęło odchodzić od kości. 

Z ugotowanego wywaru wyjęłam mięso i warzywa. Udka oddzieliłam od kości i zdjęłam skórę i wraz z mięsem z kurczaka drobno pokroiłam. Warzywa pokroiłam w drobną kostkę i wymieszałam z mięsem. Tak przygotowaną masę nakładałam do bulionówek do 2/3 ich wysokości. 

Wywar pozostały po gotowaniu mięsa i warzyw kilkukrotnie przecedziłam przez drobne sito i zagotowałam, a następnie wsypałam do niego całe opakowanie żelatyny i po jej rozpuszczeniu zalewałam nim mięso w bulionówkach. Gdy żelatyna wystygła, wstawiłam je do lodówki. 

Smacznego!