KAKAOWO-BANANOWA TARTA CIASTECZKOWA

300 g ciasteczek pełnoziarnistych
60 g miękkiego masła
400 g (1 puszka) kakaowej masy krówkowej
250 ml śmietanki 30%
2 łyżki cukru pudru
1 opakowanie ulubionej galaretki owocowej
500 ml wody
2 duże banany


Ciasteczka zmieliłam blenderem na proszek, wymieszałam z masłem, przełożyłam do "tartownicy" o średnicy 27 cm (skoro jest tortownica, to może być i tartownica), zawinęłam w folię aluminiową i wstawiłam na do lodówki na 4-5 godzin.
Galaretkę zrobiłam według przepisu podanego na opakowaniu, czyli zawartość torebki rozpuściłam w 500 ml wrzątku i odstawiłam do przestygnięcia.
Gdy galaretka stygła, rozsmarowałam masę krówkową na schłodzonym spodzie tarty (jeśli zostawimy puszkę z masą w temperaturze pokojowej, rozsmaruje się ona bez problemu) i przykryłam całą pokrojonymi w plasterki bananami, zostawiając ich część do dekoracji wierzchu.
Śmietankę 30% miksowałam przez 10 minut na najwyższych obrotach z 2 łyżkami cukru pudru, następnie delikatnie połączyłam ją ze schłodzoną, ale jeszcze nie do końca zastygniętą galaretką, całość przełożyłam na banany ułożone w formie i odstawiłam do lodówki do zastygnięcia. Przed podaniem wierzch przyozdobiłam kwiatkiem z kilku plasterków bananów.
Smacznego!