PIANKOWE MIELONE Z INDYKA

Znalezione w Sieci, czyli wariacja na temat


500 g mielonego mięsa z indyka
3 jaja
100 g czerwonej cebuli
1 łyżka stołowa posiekanej natki pietruszki
1 łyżka stołowa suszonej bazylii
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego
1/2 łyżeczka słodkiej papryki
1/2 łyżeczka curry
2 łyżki stołowe bułki tartej + bułka do panierki
olej do smażenia



Czerwoną cebulę sparzyłam wrzątkiem i drobno posiekałam. Oddzieliłam żółtka od białek i wraz z cebulą, bułką tartą i przyprawami wymieszałam z mięsem, które następnie odstawiłam na 30 minut do lodówki.
Białka ubiłam na sztywną pianę i połączyłam ze schłodzonym mięsem. Za pomocą gałkownicy do lodów formowałam małe i grubiutkie kotleciki (mielone z indyka jest dość rzadkie i większe kotlety byłoby trudno przekładać na patelni, ale można zagęścić je dodając więcej bułki tartej), które panierowałam w bułce. Każdy kotlecik smażyłam po 4 minuty z każdej strony na dobrze rozgrzanym oleju, na patelni ustawionej na najmniejszym palniku kuchenki gazowej.
Podałam z ziemniakami i buraczkami.


Smacznego!