ORZECHOWE MIELONE Z INDYKA

Inspired by Jan Kuroń

500 g mielonego mięsa z indyka
100 g cebuli
2 jaja
100 + 100 g bułki tartej
50 g orzechów włoskich
2 łyżki stołowe (20 ml) soku z cytryny
10 łyżek stołowych (100 ml) oliwy z oliwek do smażenia
1 płaska łyżeczka soli
1 płaska łyżeczka pieprzu czarnego mielonego


Cebulę sparzyłam wrzątkiem i drobno posiekałam, orzechy rozdrobniłam tłuczkiem do mięsa i wraz z 100 g bułki tartej, jajkami, sokiem z cytryny, pieprzem i solą dodałam do mięsa i wszystko wyrobułam na gładką masę.
Mięso przełożyłam na deskę, uformowałam z niego prostokąt o wymiarach zbliżonych do formatu A4 i pokroiłam na 12 małych kwadratowych kotlecików, które panierowałam w pozostałych 100 g bułki tartej, a następnie smażyłam na dobrze rozgrzanej oliwie z oliwek po 4 minuty z każdej strony, na patelni ustawionej na najmniejszym palniku kuchenki gazowej.
Smacznego!