ZUPA SELEROWA Z KLUSKAMI LANYMI

500 g selera
1 pęczek selera naciowego
2 litry + 180 ml wody
2 kostki rosołowe
2 płaskie łyżki stołowe mąki
180 g jogurtu naturalnego
sól
pieprz biały
gałka muszkatołowa
natka pietruszki


Seler obrałam i pokroiłam w kostkę. Łodygi selera naciowego umyłam i pokroiłam w plasterki. Oba selery wrzuciłam do wrzącego rosołu i gotowałam do miękkości. 

Gdy wywar wystygł, odcedziłam selery, roztarłam je blenderem i wymieszałam z wywarem, a następnie zabieliłam mąką rozprowadzoną w rozcieńczonym wodą jogurcie i ponownie zagotowałam. Doprawiłam solą, białym pieprzem i gałką muszkatołową, a przed podaniem, już na talerzach, posypałam posiekaną natką pietruszki. 

Podałam z kluskami lanymi (przepis tutaj - rosół z kostki oczywiście zastępujemy porcją zupy selerowej).

Smacznego!