TORT NALEŚNIKOWY

Ciasto:
4 jaja
150 g mąki
70 g cukru
0,25 l śmietany 12% (Łaciata)
40 g oleju do smażenia
50 g masła lub margaryny do smarowania rondla

Nadzienie:
200 g ulubionego dżemu
30 g cukru pudru do posypania

Żółtka utarłam z cukrem na pulchną masę i wymieszałam ze śmietaną i przesianą mąką. Białka ubiłam na sztywną pianę i delikatnie połączyłam z ciastem.

Na patelni rozgrzewałam partiami tłuszcz, nalewałam łyżką ciasto i smażyłam grube naleśniki (minuta na każdej stronie, wyszło 10 naleśników). Uwaga – naleśniki są grubsze niż zwykle, dlatego należy odwracać je łopatką, bo są zbyt ciężkie, żeby je podrzucać.

Rondel wysmarowałam tłuszczem i układałam w nim posmarowane dżemem naleśniki, a następnie na kilka minut wstawiłam rondel do gorącego piekarnika. Tort wyłożyłam na talerz i posypałam cukrem pudrem.
Smacznego!