ROSÓŁ DLA CIERPLIWYCH

2 litry wody
2 kostki rosołowe
400 g udek z kurczaka
200 g marchwi
 100 g pietruszki
 natka pietruszki
 100 g zielonej części pora
 100 g selera
 50 g cebuli
 liść laurowy
2 ziarenka ziela angielskiego
4 ziarenka czarnego pieprzu

Udka z kurczaka umyłam i wrzuciłam do osolonej wody wraz z pieprzem, zielem angielskim i liściem laurowym. Gotowałam na małym ogniu pod przykryciem, zbierając co jakiś czas szumowiny.

Po godzinie rosół zaczął wrzeć - odchyliłam lekko pokrywkę garnka i tak gotowałam go przez 30 minut. Po tym czasie dodałam obraną, umytą i pokrojoną na mniejsze części włoszczyznę.

Po kolejnych 30 minutach dodałam pokrojoną w plasterki i podpieczoną na suchej patelni cebulę, żeby rosół nabrał ładniejszego koloru. Gotowałam do czasu, aż mięso zaczęło odchodzić od kości, następnie jeszcze raz doprawiłam pieprzem i solą i przecedziłam przez sitko.

Podałam z makaronem, posypany posiekaną natką pietruszki.

Smacznego!