SURÓWKA 3 x P - PAPRYKA, POMIDOR, POR

200 g czerwonej papryki
200 g zielonej papryki
200 g żółtej papryki
200 g pomidorów
200 g białej części pora
1 pęczek szczypioru
1/2 pęczka natki pietruszki
Sos:
3 łyżki stołowe (30 ml) oliwy z oliwek
1 łyżka stołowa soku z cytryny
sól czosnkowa
cukier
1 łyżka stołowa suszonej bazylii

Oliwę z oliwek wlałam do małego słoiczka, dodałam do niej sok z cytryny, bazylię i po szczypcie cukru i soli czosnkowej. Słoiczek zakręciłam, kilka razy mocno wstrząsnęłam, żeby składniki się wymieszały i odstawiłam.
Por pokroiłam w cienkie półplasterki, a papryki i pomidory, po usunięciu gniazd nasiennych, w cienkie paski. Szczypior i natkę posiekałam.
Warzywa tuż przed podaniem wymieszałam z przygotowanym wcześniej sosem i posypałam po wierzchu pietruszką i szczypiorem.
Smacznego!