SAŁATKA JARZYNOWA 2

300 g kalafiora
1 puszka fasoli czerwonej
300 g papryki konserwowej

300 g marchwi
100 g pietruszki
300 g selera
250 g ziemniaków

1 jabłko

100 g świeżych ogórków

100 g cebuli
1 łyżka stołowa soku z cytryny
 

Sos:
2 łyżki stołowe (20 ml) oliwy z oliwek

1 łyżka stołowa (20 g) musztardy sarepskiej
180 g jogurtu naturalnego
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego
1/2 pęczka koperku



Jogurt, oliwę z oliwek i musztardę roztarłam z posiekanym koperkiem, solą i pieprzem i odstawiłam, żeby smaki się przegryzły.
Marchew, pietruszkę, seler i ziemniaki ugotowałam w łupinach jak do tradycyjnej sałatki jarzynowej i pokroiłam w kostkę. W kostkę pokroiłam również ugotowany kalafior, jabłko oraz pozostałe warzywa i skropiłam wszystko sokiem z cytryny. Fasolę z puszki opłukałam i odsączoną połączyłam z pozostałymi składnikami sałatki. Całość wymieszałam z przygotowanym wcześniej sosem.
Smacznego!