SZYNKA DUSZONA

500 g szynki bez kości
100 g cebuli
2 kostki mięsne Winiary
500 + 500 ml wody
liść laurowy
5 ziarenek czarnego pieprzu
1 płaska łyżka stołowa mąki

smalec

Szynkę pokroiłam w poprzek włókien w plastry o grubości 1 cm, następnie obsmażyłam na smalcu po 2 minuty z każdej strony na patelni ustawionej na najmniejszym palniku kuchenki gazowej.
Podsmażoną szynkę przełożyłam do garnka, a na pozostałym smalcu zeszkliłam pokrojoną w kostkę cebulę, którą również włożyłam do garnka. Na patelnię wlałam nieco wody i po wymieszaniu z pozostałym tłuszczem przelałam do garnka i uzupełniłam wodę do 500 ml.
Garnek postawiłam na średnim palniku kuchenki gazowej i gdy woda zagotowała się wrzuciłam liść laurowy, pieprz i jedną mięsną kostkę. Zmniejszyłam nieco gaz i dusiłam mięso przez godzinę uzupełniając w miarę potrzeby wygotowującą się wodę.
Pod koniec duszenia dodałam jeszcze jedną kostkę mięsną, a gdy się rozpuściła, zaprawiłam sos mąką rozprowadzoną w 5 łyżkach stołowych wody i zagotowałam.
Podałam z ziemniakami i surówką z selera, pora i ogórków konserwowych.
Smacznego!