NALEŚNIKI ZE SZPINAKIEM

Ciasto:
200 g mąki
2 jaja
400 ml mleka 0,5% tłuszczu
2 łyżki stołowe (10 g) otrąb pszennych
4 łyżki stołowe wody gazowanej
8 łyżeczki oliwy z oliwek
natka pietruszki
sól
pieprz czarny mielony
pół łyżeczki curry
Farsz:
250 g mrożonego szpinaku rozdrobnionego
250 g chudego twarogu
sól
pieprz czarny mielony


         Zamrożony szpinak podgrzewałam na patelni do odparowania wody, a gdy wystygł, wymieszałam go z twarogiem i doprawiłam pieprzem i solą. 

Mąkę dokładnie wymieszałam z mlekiem i otrębami. Następnie dodałam żółtko i jeszcze raz wymieszałam. Białko ubiłam na sztywną pianę. Do ciasta dodałam 4 łyżeczki oliwy, szczyptę soli i pieprzu, posiekaną natkę, pół łyżeczki curry i 2 łyżki wody mineralnej. Wszystko wymieszałam i delikatnie połączyłam z pianą z białka. Smażyłam na dobrze rozgrzanej patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu. Wyszło mi 10 naleśników.

Na każdy naleśnik nakładałam po 2 łyżki stołowe farszu szpinakowo-serowego.

Smacznego!