PULPETY DROBIOWE

500 g mielonego mięsa drobiowego
2 łyżki stołowe bułki tartej

100 g cebuli
1 jajko
2 ząbki czosnku

1 płaska łyżeczka papryki słodkiej w proszku
1 łyżka stołowa majeranku
mąka ziemniaczana

Sos:
100 g cebuli
2 kostki mięsne Winiary
500 + 500 ml wody
liść laurowy
5 ziarenek czarnego pieprzu
1 płaska łyżka stołowa mąki




         Cebulę i czosnek drobno pokroiłam i wraz z jajkiem, bułką tartą i przyprawami wymieszałam z mięsem mielonym. Za pomocą gałkownicy do lodów formowałam małe okrągłe pulpeciki, które następnie obtaczałam w mące ziemniaczanej.
Garnek postawiłam na średnim palniku kuchenki gazowej i gdy woda zagotowała się wrzuciłam liść laurowy, pieprz i jedną mięsną kostkę. Gdy woda zagotowała się ponownie wrzuciłam do niej pulpety. Od czasu do czasu mieszałam je żeby się nie przypaliły i uzupełniałam wodę.
Pod koniec gotowania dodałam jeszcze jedną kostkę mięsną, a gdy się rozpuściła, zaprawiłam sos mąką rozprowadzoną w 5 łyżkach stołowych wody i zagotowałam.
Smacznego!