ZUPA KMINKOWA


 2 litry wody
300 g piersi z kurczaka
500 g ziemniaków
1 opakowanie (10 g) kminku
200 g marchwi
100 g pietruszki
100 g selera
100 ml mleka 0,5%
2 płaskie stołowe łyżki mąki
1 płaska łyżeczka soli

Pierś z kurczaka umyłam w ciepłej wodzie, pokroiłam na mniejsze kawałki, zalałam 2 l zimnej wody, zagotowałam pod przykryciem i zebrałam szumy.

Gdy mięso gotowało się, umyłam, obrałam i pokroiłam w drobną kostkę marchew, pietruszkę i seler, a liście koperku drobno posiekałam  i dodałam wszystko do gotującego się wywaru. Gdy warzywa były miękkie, odlałam 1 szklankę wywaru, zalałam nim kminek i przez 10 minut gotowałam pod przykryciem, następnie kminek odcedziłam, a wywar z niego dodałam do wywaru z mięsa i warzyw. Zupę zaprawiłam mlekiem wymieszanym z mąką, zagotowałam i posoliłam.

Smacznego!