ŚWIDERKI Z KALAFIOREM W SOSIE SEROWYM

Na podstawie przepisu z Palce lizać

1 mały kalafior
200 g makaronu świderki
Sos serowy:
4 czubate łyżki startego parmezanu lub innego żółtego sera 
300 g jogurtu naturalnego
1 łyżka stołowa masła klarowanego
cukier
sól
pieprz czarny mielony

Umyty kalafior wrzuciłam na 10 minut do mocno osolonego wrzątku, a następnie przełożyłam na durszlak i gdy nieco ostygł podzieliłam na różyczki.
W rondelku ustawionym na najmniejszym palniku kuchenki gazowej rozpuściłam łyżkę masła klarowanego, dodałam ser, a gdy się roztopił wlałam jogurt i cały czas mieszając doprawiłam solą, pieprzem i cukrem, po czym gotowałam jeszcze przez 2 minuty.
Na ugotowanym al dente (lekko twardym) i odcedzonym gorącym makaronie ułożyłam podzielony na różyczki kalafior i polałam wszystko sosem.
Smacznego!