RYBA PO GRECKU

1/2 kg filetów z ulubionej ryby morskiej
sok z 1/2 cytryny
3 łyżki stołowe (30 g) oliwy z oliwek
mąka
pieprz czarny mielony
sól
Sos grecki:
1 kg marchwi
300 g pietruszki
300 g selera
200 g cebuli
3 łyżki stołowe (30 g) oliwy z oliwek
5 ziaren pieprzu czarnego
3 ziarna ziela angielskiego
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka ostrej papryki
80 g koncentratu pomidorowego
200 ml wody
liść laurowy
szczypta cukru
sól

Filety z ryby umyłam, pokroiłam na mniejsze kawałki, przyprawiłam pieprzem i solą, delikatnie oprószyłam z obu stron mąką i smażyłam na oliwie z oliwek po 4 minuty z każdej strony.
Marchew, pietruszkę i seler starłam na tarce o dużych oczkach, a cebulę pokroiłam w kostkę. Wszystko smażyłam przez 10 minut na oliwie z oliwek, po czym dodałam koncentrat pomidorowy i przyprawy i całość dusiłam pod przykryciem na małym ogniu przez 30 minut.
Kawałki ryby ułożyłam na półmisku i przykryłam sosem z warzywami.
Smacznego!