BIGOS ŚWIĄTECZNY

Inspired by Maciej i Jan Kuroniowie


1 kg kiszonej kapusty
100 g mięsa wołowego
100 g chudego boczku
150 g kiełbasy myśliwskiej
150 g cebuli
30 g suszonych grzybów

3 liście laurowe
5 ziaren ziela angielskiego
80 g koncentratu pomidorowego
3 łyżki stołowe (30 g) oleju
sól
pieprz czarny mielony

Grzyby zalałam wrzątkiem i gotowałam na małym ogniu przez godzinę, po czym odcedziłam (wodę z gotowania grzybów odlałam do drugiego garnka), a po przestudzeniu pokroiłam w paseczki.
Kapustę opłukałam, odcisnęłam i poszatkowałam. Przełożyłam do dużego garnka i zalałam wrzątkiem tak, by woda zakrywała kapustę. Dodałam ziele angielskie i liście laurowe i gotowałam na małym gazie do miękkości kapusty.
Podczas gdy kapusta i grzyby gotowały się, pokroiłam w kostkę boczek, cebulę, kiełbasę i wołowinę i przez 10 minut podsmażałam wszystko na patelni, a następnie wraz z grzybami i wodą z gotowania ich dodałam do gotującej się kapusty.
Gdy mięso było już miękkie dodałam koncentrat pomidorowy, sól i pieprz i gotowałam wszystko jeszcze przez kwadrans.
Smacznego!