PLACKI ZIEMNIACZANE CURRY – DLA ODCHUDZAJĄCYCH SIĘ

Przepis pochodzi z kwartalnika Otyłość i nadwaga wydawanego przez krakowskie Centrum Leczenia Otyłości

350 g ziemniaków
250 g cukinii
100 g cebuli
2 ząbki czosnku
2 płaskie łyżki stołowe mąki pszennej
1 jajo
2 łyżki stołowe oliwy z oliwek
1 łyżeczka curry
1 płaska łyżeczka soli
1 płaska łyżeczka pieprzu czarnego mielonego

Ziemniaki, cukinię i cebulę obrałam i starłam na tarce o dużych oczkach. Wszystko wymieszałam, przełożyłam na sitko i zostawiłam na około godzinę, do odsączenia. Po tym czasie warzywa odcisnęłam, przełożyłam do miski, dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek, mąkę, jajo, curry, pieprz i sól.

Na blachę do pieczenia położyłam papier do pieczenia i kładłam na niego placki – 1 placek to 1 łyżka stołowa masy. Placki piekłam przez 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200°C, a następnie na rozgrzanej patelni teflonowej przez 4-5 minut dopiekałam ich wierzch.

Placki można zjeść same lub podawać z dipem twarożkowym albo z sosem i mięsem.

Smacznego!