PLACUSZKI Z CUKINII

600 g cukinii
2 jaja
150 g mąki
50 g startego parmezanu
1 pęczek koperku
1 pęczek szczypiorku
2 ząbki czosnku
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego
1 łyżeczka soli
5 łyżek oliwy z oliwek do smażenia

         Cukinię obrałam i wykroiłam gniazda nasienne. Starłam ją na tarce o dużych oczkach i odstawiłam na 15 minut, a następnie odcisnęłam na sitku nadmiar soku. Szczypior i koperek opłukałam, otrząsnęłam z wody i drobno posiekałam. Czosnek przecisnęłam przez praskę. Do startej cukinii dodałam przesianą mąkę, jajka, szczypior, koper, czosnek, sok z cytryny, parmezan i wszystko wymieszałam. 

Na dużej patelni rozgrzałam oliwę z oliwek. Jeden placek to jedna łyżka ciasta. Więcej ciasta nie należy dawać, gdyż jest ono rzadkie i większe placki trudniej odwracać i dłużej się ścinają. Placki smażyłam na średnim ogniu na rumiano.

Podałam z gotowym sosem czosnkowym.

Smacznego!