NALEŚNIKI Z FARSZEM JAJECZNO-BROKUŁOWYM - DLA ODCHUDZAJĄCYCH SIĘ

Przepis ze strony krakowskiego Centrum Leczenia Otyłości
Ciasto:
100 g mąki
1 jajko
200 ml mleka 0,5% tłuszczu
1 łyżka stołowa (5 g) otrąb pszennych
2 łyżki stołowe wody gazowanej
4 łyżeczki oliwy z oliwek
natka pietruszki
sól
pieprz czarny mielony
pół łyżeczki curry
Farsz:
1 brokuł
2 łyżeczki oliwy z oliwek
4 jajka
serek „Wiejski - naturalny”  OSM Piątnica (200 g) lub każdy inny, również taki do smarowania


         Brokuł opłukałam pod bieżącą wodą, podzieliłam na różyczki i jeszcze raz opłukałam. Wrzuciłam go do wrzącej, lekko osolonej wody i przez 10 minut gotowałam bez przykrycia. Odcedziłam, a gdy wystygł, zmiksowałam go blenderem – tak pięknego zielonego koloru nigdy wcześniej nie widziałam.

Mąkę dokładnie wymieszałam z mlekiem i otrębami. Następnie dodałam żółtko i jeszcze raz wymieszałam. Białko ubiłam na sztywną pianę. Do ciasta dodałam 4 łyżeczki oliwy, szczyptę soli i pieprzu, posiekaną natkę, pół łyżeczki curry i 2 łyżki wody mineralnej. Wszystko wymieszałam i delikatnie połączyłam z pianą z białka. Smażyłam na dobrze rozgrzanej patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu. Wyszło mi pięć naleśników.

Na 2 łyżeczkach oliwy usmażyłam jajecznicę z 4 jajek, po czym dodałam do niej brokuły, wymieszałam i przyprawiłam solą oraz pieprzem. Naleśniki smarowałam serkiem (3 łyżeczki na naleśnik), nakładałam na nie farsz i zawijałam. Z podanych proporcji farszu powinno wyjść na wszystkie naleśniki, ale mi została połowa. Widać za cienko go rozsmarowywałam. J

Smacznego!

Brak komentarzy: