RACUCHY - DLA ODCHUDZAJĄCYCH SIĘ

Przepis ze strony krakowskiego Centrum Leczenia Otyłości 
Ciasto:
2 jaja
40 g otrąb pszennych
200 g mąki
300 ml mleka 0,5%
8 łyżeczek oliwy z oliwek
2 łyżki stołowe wody gazowanej
1 płaska łyżeczka cynamonu


Ser:

4 łyżki stołowe mleka
350 g chudego twarogu
1 łyżka stołowa cukru
600 g owoców sezonowych (śliwki)


         Ciasto: Wymieszałam mąkę z otrębami, dodałam mleko i wodę gazowaną. Białka jaj oddzieliłam od żółtek i ubiłam na sztywną pianę.  Do ciasta dodałam żółtka, oliwę z oliwek i cynamon, wymieszałam i delikatnie połączyłam z pianą z białek. 
Racuchy smażyłam bez tłuszczu na złoto na mocno rozgrzanej patelni teflonowej - minucie z każdej strony. Jeden racuch to jedna łyżka stołowa ciasta - z podanych proporcji wyszły mi 24 racuchy. 
Śliwki sparzyłam wrzątkiem, poprzekrajałam na połówki i usunęłam z nich pestki. Twaróg roztarłam z mlekiem i cukrem i rozsmarowywałam go na racuchach, a następnie na każdym racuchu kładłam połówkę śliwki. Racuchy dobrze smakują również z innymi słodkimi smarowidłami.
Smacznego!

2 komentarze:

iw pisze...

Jak będę miała chęć na racuchy, to zajrzę do Ciebie po ten przepis, dzięki! :)
O ile jeszcze tu będę i mnie nie wykasują.
Pozdrowienia

Annette ;-) pisze...

A proszę Cię bardzo :-)