KOTLETY Z KASZY GRYCZANEJ W PANIERCE Z PŁATKÓW OWSIANYCH


100 g kaszy gryczanej
1 kostka rosołu warzywnego
100 g chudego twarogu
1 jajko
100 g białej części pora
100 g pieczarek
100 g cebuli
płatki owsiane
1 pęczek natki pietruszki
sól
pieprz czarny mielony
pieprz Cayenne
czosnek granulowany
1 łyżka musztardy sarepskiej
szałwia
lubczyk
olej
masło

Kaszę ugotowałam na sypko w rosołku warzywnym, odcedziłam i odstawiłam do przestygnięcia. Gdy kasza stygła zajęłam się warzywami - umyłam je, następnie pieczarki pokroiłam na plasterki i podsmażyłam na maśle, a  por i cebulę drobno posiekałam i podsmażyłam na oliwie z oliwek. Przestudzoną kaszę roztarłam z twarogiem, dodałam do niej podsmażone warzywa, jajka,  pokrojoną natkę pietruszki oraz przyprawy (dałam po łyżeczce z każdej) i wszystko dokładnie wymieszałam. Gdyby zdarzyło się tak, że masa jest zbyt sucha, można dodać odrobinę więcej musztardy lub mleka,  a gdyby była zbyt rzadka, można zagęścić ją otrębami lub bułką tartą.  
Kotlety formowałam małe, żeby łatwiej je było odwracać na patelni bez ryzyka, że się rozsypią, a następnie panierowałam je w płatkach owsianych i smażyłam aż do zezłocenia płatków, czyli po 3 minuty z każdej strony na patelni ustawionej na najmniejszym palniku kuchenki gazowej.
Podaje się je z sosem grzybowym, mięsnym lub keczupem i wyrazistą surówką.  Ja podałam z gulaszem i surówką z ogórków kiszonych z pomidorem i żółtą papryką.
Smacznego!

Brak komentarzy: