RACUCHY Z RODZYNKAMI I SOSEM CZEKOLADOWYM

Zaczyn:
20 g drożdży
250 ml mleka
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka mąki
Ciasto:
2 jaja
2 łyżki cukru
250 g mąki
1/2 szklanki rodzynek
szczypta soli
sos czekoladowy do polania

         Zaczyn: drożdże rozpuściłam w letnim mleku z cukrem, następnie rozmieszałam z mąką i na kwadrans odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 
Ciasto: jajka utarłam z cukrem, dodałam przesianą mąkę, zaczyn i szczyptę soli oraz rodzynki. Dobrze wyrobione ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Następnie ciasto przykryłam i ponownie odstawiłam na kwadrans w ciepłe miejsce, żeby wyrosło.  
Racuchy smażyłam na złoto na mocno rozgrzanym oleju - po 3 minuty z każdej strony na patelni postawionej na najmniejszym palniku kuchenki gazowej. Jeden racuch to dwie łyżki stołowe ciasta. Po usmażeniu polałam je sosem czekoladowym - pyszności! Zwłaszcza na gorąco.
Smacznego!

Brak komentarzy: